23.3.2013

Liukasta - Halt - Slippery

Kevätpäivän tasauksen jälkeen päivät ovat jo öitä pidempiä. Valoa riittää, nyt kaivattaisiin lämpöä. Toisaalta on ihanan kätevää kun jäät kantavat. Jäällä kulkeminen on suhteellisen helppoa, koska lumipeite toimii liukuesteenä. Kulkureitillä Kaivopuiston rannassa sen sijaan on todella liukasta. Vaikka otin vaellussauvani avuksi kaaduin silti selälleni ja täräytin häntäluuni juuri niin kivuliaasti kuin voi kuvitella. Ystävällinen tyttö tuli kysymään tarvitsinko apua kun istuin maassa toipumassa säikähdyksestäni, mutta ei siinä sen kummemin käynyt. Vasta jälkeen päin, istuutuessani varovaisesti keinuun tajusin, että vasen ranteeni siinä joutui kovimmalle koetukselle. Ihminen on kuitenkin itseään korjaava olio, joten eiköhän se siitä.  - Tällä kertaa Harakan taiteilijoista tuli keinumaanTanja Koistila, joka kertoi hiljattain nähneensä kolme joutsenta lentämässä Pihlajasaareen päin.

Efter vårdagjämningen är dagarna redan längre än nätterna. Ljus finns det gott om, nu saknas bara värme. Å andra sidan är det härligt bekvämt när isen bär. Att promenera på isen är förhållandevis enkelt, för snötäcket förhindrar en från att halka. På promenadvägen längs Brunnsparksstranden är det däremot verkligen halt. Även om jag hade hjälp av min vandringsstav föll jag pladask på rygg och slog min svanskota just så smärtsamt som man kan vänta sig. En vänlig flicka kom och frågade ifall jag behövde hjälp när jag satt på marken och återhämtade mig från shocken, men det var ingen fara. Först efteråt, när jag satte mig försiktigt i gungan, insåg jag att det var min vänstra handled som fått ta den hårdaste stöten. Människan är en självläkande varelse, så månne det inte ska bli bra. - Den här gången var det Tanja Koistila av Stora Räntans konsnärer som kom till gungan, och hon berättade att hon nyligen sett tre svanar flyga mot Rönnskär.

After the Spring Equinox the days are already longer than the nights. There is plenty of light, now only warmth is needed. On the other hand it is wonderfully convenient when the ice is strong enough to walk on. Walking on the ice is relatively easy since there is some snow on the ice. The walking path along the shore of Kaivopuisto Park, however, is really slippery. Although I had a walking stick for support I slipped, fell on my back and hurt my coccyx, as painfully as you can imagine. A friendly girl came and asked if I needed help when I remained sitting on the ground, recovering from the shock, but it was nothing serious. Only later when I sat cautiously in the swing did I notice that my left wrist had taken the hardest blow. A human being is a self-healing entity, so I guess it will be allright. - This time Tanja Koistila, one of the artists on Harakka Island, came to swing and told she had recently seen three swans flying towards Pihlajasaari island.

Keinussa / I gungan / In the swing: Tanja Koistila